První rozhovor

NIkdy bych neřekla, že tak rychle přijde taková zkušenost jako tato. Mít "první" rozhovor, kde se někdo zajímá o můj názor a moje pohledy na dění v oblasti podnikání. Stránka CzechQueens mne oslovila zda bych s nimi udělala rozhovor a tady je. Stránku, která se snaží podporovat ženy najdete na Instagramu jako Czech Queens


czechqueens: Představujeme Vám naši královnu měsíce červenec. Tento projekt mě natolik zaujal, že jsem slečnu zkontaktovala ihned. A ne jen kvůli tomu, že jsme obě dvě Pavlínky. :) Chtěla jsem se s ní i setkat osobně a zjistit, kdo vlastně za celým projektem stojí. Zůstala jsem opravdu v šoku, když jsem zjistila, jak je mladá a co vše za tak krátkou chvilku stihla! Pojďme na to... 
Za významné klienty považuji firmu Kovo KM machining, Projekt Ženy pro zdraví, Cryptosic technology, která se zabývá těžbou kryptoměn a dále bezpečnostní agenturu, Agentura SKP. Jsem nesmírně vděčná, že právě můj projekt mohl spolupracovat s takovými jmény. A to je to teprve můj začátek."
1. Co Vás přimělo k budování vlastního podníkání? Jaká je Vaše hlavní motivace? "Jak jsem již zmínila, už na Střední jsem věděla, že chci dokázat něco svého a chci si jít za svými sny. Proto jsem se rozhodla konat. Chtěla jsem dělat to, co mě baví a pomáhat ostatním. Projekt vznikl v říjnu 2017 úplnou náhodu. Ze začátku jsem chtěla budovat e-shop s oblečením, ale pak jsem si řekla...vždyť to dneska dělá každý, každý může přivést a prodat, je to ten nejlehčí obchod. Já chtěla něco, co není všude a nedělá každý a být v tom hlavně dobrá. Založila jsem si Facebookovou stránku a napsala na jednu skupinku na Facebooku, kde jsem získala své první klienty.
Moje hlavní motivace je v životě něco dokázat jako žena, myslím si, že ne jen muži mohou být úspěšní. Sama o sobě jsem docela cílevědomá osobnost, když něco chci, jdu za tím a nikdy to jen tak nevzdám. "
2. Jak se cítíte jako žena v byznysu? Setkala jste např. s šikanou od ostatních žen? "Cítím se dobře, myslím, že dnes je to nastavené tak, že je úplně jedno zda jste muž nebo žena. V podnikání jde o to, jak v tom umíte chodit a jak se správně "prodat". S šikanou jsem se doposud asi nesetkala, spíše to byly narážky typu, že nedokážu to co chci. Omyl, každý může dokázat to, co si přeje. Zpátky k narážkám, já si naštěstí takových narážek nevšímám. A pokud jsou tyto narážky od cizích lidí, kteří mě neznají tak nemá ani cenu ztrácet nad tímto čas." -
3. Co byste doporučila ostatním ženám, které s podnikáním začínají? "Je určitě nejlepší vše si jasně stanovit a promyslet. Udělat si takový lineup, kterého se budete držet. Musíte být jako žena trošičku průbojná ale zároveň jednat jako profesionál a zachovat si ženskost. "
4. Máte pro naše čtenářky typy, jak organizovat při tak náročném podnikání svůj čas a jak být více produktivní? "Organizace času patří stále mezi mé slabé stránky ale pracuji na tom, aby to byly silné stránky. Můj tip je se na tohle opravdu soustředit a snažit se si dobře čas organizovat. Mě osobně pomáhá diář, kde si organizuji práci na celý den a vždy jak to splním označím tuto práci jako splněno. "



czechqueens: Představujeme Vám naši královnu měsíce červenec. Tento projekt mě natolik zaujal, že jsem slečnu zkontaktovala ihned. A ne jen kvůli tomu, že jsme obě dvě Pavlínky. :) Chtěla jsem se s ní i setkat osobně a zjistit, kdo vlastně za celým projektem stojí. Zůstala jsem opravdu v šoku, když jsem zjistila, jak je mladá a co vše za tak krátkou chvilku stihla! Pojďme na to... 


"Jmenuji se Pavlína a je mi 20 let. V současné době studuji na Vysoké škole obor účetnictví a podnikám na volné noze. Už na střední škole jsem věděla, že si chci jít vlastní cestou a vytvořit si svůj vysněný život, kariéru. Vytvořila jsem projekt Externí kancelář, který má usnadnit práci a hlavně čas podnikatelům, firmám a živnostníkům. Nabízíme služby v oboru administrativy, marketingu a obchodu. Snažíme se firmám a živnostníkům pomoc při jejich cestě za snem. Pomáháme jim s vedení kompletní kanceláře, papírováním, schůzkami, zastoupením, komunikací a prodejem. Projekt vznikl na základě faktu, že v okolí nic takového není a byla zde poptávka. Stále jsem poslouchala, jak jsou asistentky k ničemu, tak jsem se to zkusila změnit.

Za významné klienty považuji firmu Kovo KM machining, Projekt Ženy pro zdraví, Cryptosic technology, která se zabývá těžbou kryptoměn a dále bezpečnostní agenturu, Agentura SKP. Jsem nesmírně vděčná, že právě můj projekt mohl spolupracovat s takovými jmény. A to je to teprve můj začátek."


1. Co Vás přimělo k budování vlastního podníkání? Jaká je Vaše hlavní motivace? "Jak jsem již zmínila, už na Střední jsem věděla, že chci dokázat něco svého a chci si jít za svými sny. Proto jsem se rozhodla konat. Chtěla jsem dělat to, co mě baví a pomáhat ostatním. Projekt vznikl v říjnu 2017 úplnou náhodu. Ze začátku jsem chtěla budovat e-shop s oblečením, ale pak jsem si řekla...vždyť to dneska dělá každý, každý může přivést a prodat, je to ten nejlehčí obchod. Já chtěla něco, co není všude a nedělá každý a být v tom hlavně dobrá. Založila jsem si Facebookovou stránku a napsala na jednu skupinku na Facebooku, kde jsem získala své první klienty.
Moje hlavní motivace je v životě něco dokázat jako žena, myslím si, že ne jen muži mohou být úspěšní. Sama o sobě jsem docela cílevědomá osobnost, když něco chci, jdu za tím a nikdy to jen tak nevzdám. "
2. Jak se cítíte jako žena v byznysu? Setkala jste např. s šikanou od ostatních žen? "Cítím se dobře, myslím, že dnes je to nastavené tak, že je úplně jedno zda jste muž nebo žena. V podnikání jde o to, jak v tom umíte chodit a jak se správně "prodat". S šikanou jsem se doposud asi nesetkala, spíše to byly narážky typu, že nedokážu to co chci. Omyl, každý může dokázat to, co si přeje. Zpátky k narážkám, já si naštěstí takových narážek nevšímám. A pokud jsou tyto narážky od cizích lidí, kteří mě neznají tak nemá ani cenu ztrácet nad tímto čas." -
3. Co byste doporučila ostatním ženám, které s podnikáním začínají? "Je určitě nejlepší vše si jasně stanovit a promyslet. Udělat si takový lineup, kterého se budete držet. Musíte být jako žena trošičku průbojná ale zároveň jednat jako profesionál a zachovat si ženskost. "
4. Máte pro naše čtenářky typy, jak organizovat při tak náročném podnikání svůj čas a jak být více produktivní? "Organizace času patří stále mezi mé slabé stránky ale pracuji na tom, aby to byly silné stránky. Můj tip je se na tohle opravdu soustředit a snažit se si dobře čas organizovat. Mě osobně pomáhá diář, kde si organizuji práci na celý den a vždy jak to splním označím tuto práci jako splněno. "

5. Myslíte si, že je stát dostatečně nápomocen ženám v podnikání? Popř. co by podle Vás ženám v podnikání pomohlo?

 "Musím se přiznat, že jsem nikdy nepřemýšlela nad tím, jestli stát pomáhá ženám v podnikání, myslím, že jsou u nás určeny stejná pravidla pro všechny. Ovšem nějaké věci by stát samozřejmě vylepšit mohl. Například nějak lépe podpořit maminky "podnikatelky" na nemocenské. Ženám by určitě pomohla nějaká příručka, kde bude vše vysvětleno, co je k podnikání zapotřebí. Ať mají vše na jednom místě a ušetří jim to čas. Například přehled, kde bude napsáno vše o dani z přijmu, zdravotním a sociálním pojištěním a všechny důležité podklady pro podnikání. Ale tohle vše najdete také na internetu. "
6. Co Váš projekt dělá výjimečným? Jaké jsou nejčastější služby, které u Vás zákazníci poptávají?
"Můj projekt je vyjímečný sám o sobě. Dokážeme klientům ušetřit jejich čas a čas je v dnešní době moc důležitý. Proto jsme schopni se jim postarat téměř o vše, co potřebují. Nabízíme kvalitní služby a individuální přístup pro všechny naše klienty, snažíme se vytvářet spolupráci na míru. Nejčastěji naši klienti využívají služby běžné administrace a obchodního zastoupení, managementu a správy e-shopu." -
7. Co si myslíte, že by ženám v byznysu nejvíce pomohlo? Co v České republice postrádáte? "Nejvíce vám vždy pomůže motivace a přesvědčení, že to opravdu chcete." -
8. A Vaše cíle do budoucna?
"Cíle do budoucna jsou jasné, mám v plánu získat stálé klienty na dlouhodobé spolupráce a dostat projekt Kanceláře zase o level výše. Možná ke Kanceláři postupně přidávat ostatní služby, které podnikatelé na trhu postrádají, ale to už se bavíme o dlouhé budoucnosti."<br>